Men grunn figuren bak land og historie er den sammen, så vist dere er interrisert i å lære mer er hele 2nd edition versjonen offisielt ”publik domain” av Wizards of the Coast og TSR.
Dere kan laste ned den offisielle modulen fra Wizards hjemmeside. Men dette er strengt talt ikke nødvendig etter som jeg kommer til å forklare de viktigste elementer i denne bloggen.
Vi benytter regel systemet fra D&D 3ed. Offisielt kjent som d20.

Etter som denne Campaign ble justert for å appellere til det konversielle ”hige fantasy” krav, har jeg bestemt meg for å gjøre det motsatte. Jeg vil prøve å ta vekk de fleste assosiasjoner til Ringenes Herre eller Forgotten Realms.
DVS. Rasene Elf, dwarf, halflings, halfelfs, halforc og gnomes finnes ikke i min versjon. Du kan gjerne spille et menneske med samme kroppsbyggning som en dverg eller hobbit, du vil til og med få størrelses fordelen. Men du er da litterært en dverg eller en veldig kortvokst og staut man/kvinne. Du vil ikke leve mer en 90 år, og du vil ha ingen magiske overnaturlige egenskaper som ”night visjon” o.l.
Til tross for at noen raser forsvinner, beholder jeg alle de originale Savage Cosast rasene. Her er en kort oppsummering. Du finner mer info om dem under utdrag fra den originale modulen.

Inspirasjonen bak rasen er hentet fra oldtidens asia

Inspirasjonen bak rasen er hentet fra de innfødte av Amerika

Inspirasjonen bak rasen er hentet fra en form for maya indianere, eller Tibet munker.

Inspirasjonen bak denne rasen er original. Kanskje litt spiderman?
Tillegg til dette finnes også noen extra ordinære raser som de mystiske og ville Kaldblodige øglestammene av Yale bay, og de farlige trollmenn fra Herath.
Konseptet magi er også litt spesielt i min modul. Magi er ikke noe ”vanlig”. Jeg vil selvfølgelig bruke magi i historien, noen av dere vil sikkert også spille magikere, men de fleste vil reagere med vantro på slike egenskaper. De fleste kjenner magi gjennom den røde forbandelsen legasies, så etter som forbannelsen er borte vil kanskje magiske egenskaper starte rykter om at forbannelsen er tilbake. Kanskje til og med drive korstog mot folk med slike egenskaper i frykt for at forbannelsen skal komme tilbake.
Den type magi man kanskje lettest kommer over i Savage Coast er Voodoo magi (Mage) og Lupin spirit magi (Druid / Ranger). Noen tyr seg også til sjarm (Bards). Noen henter magien sin fra gudene (Cleric). Men alle prøver å skule sin makt fra den vanlige man. Bortsett fra tyranner av trollmenn som ønsker å styre sitt folk med frykt.
No comments:
Post a Comment